29 Aralık 2014 Pazartesi

Farkındalık Oluşturan Filmler 1 : Otizm,Asperger Sendromu

Merhabalar uzun zamandır böyle bir yayın hazırlamak istiyordum. Üniversitemizde her sene düzenlenen Özel Eğitim Sinema Günleri'yle farkındalık oluşturmayı amaçlıyoruz. Burada da farkındalık oluşturmak adına, farklılık gösteren bireylerimizi konu alan filmleri listeyeceğim. Çok fazla ayrıntıya girmeyeceğim zira çok ayrıntıya girilince heyecanın kaçtığını düşünüyorum. İzlemediğim filmleri listeme eklemeyeceğim ve listenin devamı da olacak. 


Yağmur Adam : Birçoğumuzun izlediği bir film olsa gerek. 1988 ABD yapımı bir film. Başrollerinde Tom Cruise ve Dustin Hoffman var. Otizmli abisinin varlığından babasının bıraktığı miras sebebiyle haberdar olan üçkağıtçı bir kardeş ve otizmli abiyi konu alıyor film. Kesinlikle izlenmeli.






Ben X:  Otizmi olan Ben gittiği okulda çevresinden kaynaklı uyum problemleriyle karşılaşmaktadır. İnternette oynadığı bir oyunda saygı duyulan, başarılı bir karakterdir.  Oyunda tanıştığı Scarlite'la gerçek hayattada tanışır. İnsanoğlunun kendisine  benzemeyene tutumunu göreceksiniz bu filmde. Bu filmi izlemeyenler lütfen ertelemesin daha fazla. 




My Name is Khan: 2010 Hint yapımı bir film. Khan Asperger Sendromlu, müslüman genç bir adam. San Fransisco'da yaşamaktadır. 11 Eylül olaylarından sonra müslümanlara gösterilen tepki sebebiyle adını temize çıkarmak ister. 





Mozart ve Balina: Diğerleri kadar değil belki ama yine çok güzel bir film olduğunu düşünüyorum. Asperger Sendrom'lu Donald ve Isabelle'in  aşkını konu alıyor. İzlenmeli.


Sevgiyle kalın ve umutla.. 

12 yorum:

  1. yağmur adam ve khanı izlemiştim. gerçekten de çok etkileyici filmler. aslında toplumda birçok insan hala farkında değil. harika bir konu ve tabi ki çok zor ve kutsal bir meslek sahibi olacaksın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim başkancım. Ben X'i de seversin ki çoook :)

      Sil
  2. ooo bak ne dicem filmleri çok beğendim çook iyiydi yaaa. özellikle Khan ..izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. yağmur adamı bende izlemiştim benim adım sam bunu da önerebilirim sana :)

    YanıtlaSil
  4. Haneke'nin Aşk (Amour) adlı filmi de çok güzeldi. Oyuncular çok başarılıydı. Yaşlı bir çiftin hayatında hastalığın yarattığı değişim çok etkileyici biçimde ele alınmıştı.
    Türk yönetmenlerin de filmleri var."Benim dünyam" görme ve işitme engelli bir genç kızın dünyasını çarpıcı biçimde ele almış. Oyuncular mükemmel oynamışlar.
    "Beyaz Melek" bir yaşlılar evinde geçiyordu. Hayatın içinden, farkındalık yaratan bir filmdi
    Yeni yıl başarılar getirsin. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk'ı izlemedim öneriniz için teşekkürler.Sevgiyle.. :)

      Sil
  5. mim zamanııı:):)

    YanıtlaSil
  6. ben yağmur adamı annemle izledim ama o nasıl bir izleme :D güzelim filmin iki başından bir de sonundan part'ını izledik.. "ay kızım işim var benim" diye diye izletmedi annem.. ilk çıktığında izlemiş de kendisi :D izlediğim kadarıyla güzel bir filmdi :) ♥ burada görünce anım depreşti :)

    YanıtlaSil